Site Overlay

 

 

DIETA EGOKIA

 

 

Dieta egoki bat izatea oso garrantzitsua da osasun ona izateko. Horretarako, oinarrizkoak diren elikagaiak zeintzuk diren eta zertarako behar ditugun aztertuko ditugu. Horrez gain, adituek diotenez, garrantzitsua da egunean 5 otordu egitea (gosaria, hamaiketakoa, bazkaria, azkaria eta afaria). 

Gure gorputzaren %60-70 ura da, horregatik, oso garrantzitsua da etangabe ura edatea egunean zehar. Adituek diote egunean 2 litro ur edatea dela egokiena.

Bitaminak oso garrantzitsuak dira, izan ere, bitaminek ez dute eragingo kirolariaren errendimenduan, baina ez izateak berriz, zure kapazitate fisikoa okertu egiten du. 

      • Errekuperazioan  C (laranja, kiwia, ilarrak, piper berdea…) eta E (oliba olioa, kakahuetea, zerealak eta atuna) bitaminak laguntzen dute.
      • Artikulazio eta hezur hidagura errekuperatzeko D (izokina, esnea, Hegaluze-kontserbak oliotan, jogurta, zerealak, etab…) bitamina da egokia.
      • B1, B3, B6 eta B12 bitaminek karbohidrato, lipido eta proteinaz agortutako energia errekuperatzen lagunduko dute.

Otorduak hurrengo elikagai motekin egitea da komenigarriena:

 EsnekiakFrutaZerealakProteinakFruitu lehorrakBarazkiak
Gosaria

 ✔

 ✔

 ✔

   
Hamaiketakoa

 ✔

✔

 ✔

 ✔

 ✔

 
Bazkaria 

 ✔

 ✔

 ✔

 

 ✔

Azkaria

 ✔

 ✔

 ✔

 

 ✔

 
Afaria

 ✔

 ✔

 ✔

 ✔

 

 ✔

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies
Hizkuntza aldatu »